Investoři z Pale Fire Capital jsou majoritními akcionáři amerického Grouponu
koláž Hrot24 / Pale Fire Capital / Shutterstock.com / Berenika Slánská
Mise za oceánem
Češi zachraňují americký kolos. A růst akcií dává jejich ozdravné kúře za pravdu
Zatímco jiní Groupon odepisovali, Češi vsadili na odvážnou strategii. A ukazují, že zkušenosti z domácího trhu mohou rozhýbat i americkou společnost.
tmn
Českým byznysmenům z Pale Fire Capital se daří „mission impossible“. Jejich práce na záchraně Grouponu, amerického „Slevomatu“, se začíná vyplácet a hodnota akcií po dlouhodobém propadu opět stoupá.
„Americký server Groupon ve čtvrtek patřil k nejrychleji rostoucím akciovým titulům na tamní technologické burze Nasdaq,“ informuje český Forbes, který se zprávou přišel.
K prudkému nárůstu ceny akcií přispělo zveřejnění výsledků hospodaření společnosti za první čtvrtletí letošního roku. „Překonaly očekávání analytiků nejen v tržbách, které dosáhly výše 117,2 milionu dolarů (2,6 miliardy korun), ale hlavně v zisku,“ konstatuje Forbes.
Groupon navíc zlepšil i další ze svých statistik ostře sledovaných v byznysovém světě. Poprvé za téměř dekádu například napočítal v procentech více než dvouciferný přírůstek severoamerických uživatelů. „Po silném začátku roku je třeba vyrazit do ofenzivy,“ vyzývá teď Dušan Šenkypl, český CEO americké společnosti.
„Naše strategie se začíná vyplácet, budujeme dynamiku a očekáváme, že budeme pokračovat v urychlování našeho růstu,“ doplnil ještě člen investiční skupiny Pale Fire Capital.
Jak připomíná Forbes, Šenkypl spolu s dalším investorem Janem Bartou označují Groupon za svůj dlouhodobý projekt. Svou misi tedy zdaleka nevidí jako ukončenou.
Češi jsou majoritními vlastníky americké firmy a už zhruba tři roky se jí snaží vrátit někdejší lesk. Do Grouponu vstoupili v době, kdy byl v problémech, od té doby napínají všechny síly, aby jeho byznys opět naplno nastartovali. Používají k tomu příklad českého Slevomatu.
Ten byl nejprve jakousi českou kopií slavnějšího Grouponu, později ale přerostl v marketplace zážitků či zážitkové turistiky. Nyní naopak zkušenosti z tuzemského trhu aplikují ve Spojených státech.